sobota, 4 listopada 2017

Oolong Finest Formosa



Oolong Finest Formosa przebył do mnie drogę aż z Tajwanu! Wydaje mi się, że dotąd nie piłam herbaty z tego regionu, tym bardziej ciekawa jest dla mnie jej degustacja.




To oolong, ale nie przypomina mi tych, które piłam dotąd. Już na pierwszy rzut oka przypomina mi pu erh. Liście mają taką charakterstyczną głęboko czerwono-brązową barwę. Pachną delikatnie -wysuszonym drewnem.






Jak parzymy? 80-95 stopni - zgodnie z informacją na opakowaniu od półtorej do czterech minut. Zdecydowanie skłaniam się ku temu, żeby parzyć tą herbatę krócej, ale za to kilkukrotnie. Woda szybko nabiera pięknej, złocistej barwy. Napar również pachnie drewnem... tyle że mokrym :)




Smak Oolong Finest Formosa, tak jak wygląd, kieruje się gdzieś w okolice pu erhów. Dla mnie bomba! Bo ten typ herbaty uwielbiam. To deliketniejszy napar, ale ziemisty, przełamany słodyczą, minimalnie oolongowo-warzywny. Bardzo, ale to bardzo przypadł mi ten smak do gustu. Trudno nie polecić! Robi wrażenie!




Drewniana podstawka pod filiżankę (lub kubek), którą widzicie na zdjęciach, to genialny MugHug. Sprawdza się zarówno na płaskiej kanapie i nierównej pościeli. Długo nosiłam się z tym, czy warto wydać dobrze ponad sto złotych na kawałek drewna, ale w żadnym wypadku nie żałuję tego zakupu (do ktorego długo się zbierałam!). Super sprawa, herbatoholikom gorąco polecam!


3 komentarze:

  1. O proszę, dawno mnie nie było, zaglądam, a tu oolong wyżej utleniany. Bardzo lubię te ciemne oolongi, zawsze mi się kojarzą z czymś ciepłym słonecznym i ... pieczywem chrupkim.
    :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A czy to nie jest taka herbata , którą piłam jako dziecko , mama zagotowywała ją w imbryku , nazywała się Ulung. Teraz jej nie ma w sklepach, smaczna nie była, na szczęscie podobno miała dużo zdrowotnych właściwości.O, taka ----https://eherbata.pl/czy_smok_jest_czarny_kolorowe_nazwy_oolong.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak w PRL-u była jako dziecko mi nie smakowała ,ale teraz to i owszem :)

      Usuń

Podpisz się, proszę.