niedziela, 15 czerwca 2014

Wystawa Kaktusów w Warszawie



Każdy, kto odwiedził mnie chociaż raz, nie ma wątpliwości co do tego, że jedną z moich wielkich pasji jest hodowla kaktusów. Od wielu lat szczelnie wypełniam tymi roślinkami mieszkania, w których przebywam, nie potrafię się powstrzymać od kupowania kolejnych i cieszę się jak dziecko, gdy zostaje mi sprezentowana doniczka z kłującą zawartością. Piszę o tym przy okazji jednego z moich ulubionych corocznych wydarzeń czyli trwającej właśnie w Warszawie Wystawy Kaktusów.




W szklarniach Ogrodu Botanicznego przy Łazienkach zostały zebrane wspaniałe kolekcje kaktusów zgromadzone przez ich miłośników. Kto wie, może za kilka lat sama zdecyduję się wystawić tam moje roślinki.






Na tą Wystawę warto się wybrać dla samego miejsca, w którym się odbywa!






Gatunek Mammillaria to kaktusy najpowszechniejsze w polskich domach - stanowią zdecydowaną większość spośród dostępnych w kwiaciarniach. Szczerze powiedziawszy, innych gatunków trzeba się trochę naszukać, ale również są osiągalne :)






Z dużą rezerwą podchodziłam do widocznych poniżej roślin z gatunku Lithops, ale...




...w tym roku Mąż namówił mnie do kupna pierwszego żywego kamienia do mojej kolekcji sukulentów. Wróciły z nami do domu także dwie nowe Haworthie.




Tak najnowsze zdobycze prezentują się już na moim parapecie:






Gorąco polecam Wam to wydarzenie, nawet jeśli nie hodujecie absolutnie żadnego kwiatka w domu. Nawet kaktusa :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podpisz się, proszę.